PRIJAVA / REGISTRACIJA
registracija za sodelovanje ni potrebna, a če si želiš rezervirati ime in se družiti z ostalimi člani, se bo potrebno registrirati ;)
Čvek 123
Dobrodošli na čvek 123.
NOVA TEMA

se kdo gleda videe

leskova mast :: 08.01.2022 ob 3:03
O letalskih nesrecah? V teh mrzlih dneh smo jih binge watched. Menda je 1/3 pilotova krivda, 2/3 tehnicne okvare. Tehnicnih okvar je tako veliko, ker so predrage, da bi popravljali, tudi ce vejo za pomankljiv dizajn, dokler jih nesreca ne prisili v popravilo.

Jaz na sreco razen nekaj izgubljene prtljage nimam tovrstnih izkusenj. Samo 2x je bilo malo bolj zoprno. Enkrat je bil let iz Splita v Zagreb. Manjsi avion in cakalnica je bila cisto majhna. Mogoce je danes drugace. Potem sta prisla dva oborozena in sta rekla, da je polet prestavljen in sta nam pregledala komplet vso rocno prtljago, brez izjeme. Vse odprla, tudi razstavila, ce je bilo potrebno in pustila za sabo razdejanje. Vse smo morali sami pospraviti nazaj in sestaviti, ena kitara je bila skoraj unicena. Nic nista povedala, zakaj, a bilo je jasno, da nekaj isceta. Ko so bili gotovi z rocno in z oddano prtljago, smo se vkrcali. Bili smo se zelo mladi in se nam je vse skupaj zdelo bolj dogodivscina. Flight attendant, ki je bil po danasnjih standardih precej neprofesionalen tudi sicer, je povedal, da je prislo obvestilo o bombi. V letih pred tem je bilo dosti letalskih ugrabitev in tudi nekaj bomb po Jugoslaviji. Megleno se spomnim, da so nekoc govorili o bombi v enem kinu, a to na letalu je bilo verjetno dosti kasneje. Kakorkoli, polet je potekal brez problemov.

Drugic smo sli iz Zagreba v Toronto. Takrat je od stavbe do letala vozil avtobus. Bilo je sredi poletja, zelo vroce, mi nabasani v avtobusu (ne tako, kot v kaksnem Frankfurtu, kjer so ti dali prostor za dihati), ko so nam povedali, da je napaka na cargo vratih in da bomo morali pocakati, da jo popravijo. In tako smo stali zaprti v avtobusu v tisti vrocini uro ali dve. Ni jim padlo na pamet, da bi nas odpeljali nazaj v letalisko stavbo. Ljudje so se pritozevali, a ni bilo odziva. Potem, ko je ze vsem posteno tekel pot in je avtobus ze zelo disal, so nas resili in odpeljali do letala.

In enkrat je ena od sip na oknu padla ven, a tisto so uredili en dva tri.

Mimogrede, v spodnji seriji o letalskih nesrecah imajo en dokumentarec o napaki v cargo vratih, ki jih je odtrgalo sredi leta, zraven je pa potegnilo se del stranice letala nad cargo vrati in se 9 potnikov, ki jih nihce ni vec videl. Ce se ne bi starsa enega od izginuiih potnikov vec let aktivno angazirala, ne bi nikoli priznali napake.

Za poskusino:

WiCkEd WiTcH :: 08.01.2022 ob 8:28
Pred leti sem jih ogromno pregledala, mislim, da je bil naslov Air Crash Investigation.

Jaz pa nisem dobila takega vtisa, da ne popravljajo zaradi stroškov, ampak da dejansko ne vedo
Sploh pri novejših letalih. Zaradi tega naj bi bila starejša toliko bolj varna, ker bi se v vsem tem času že pokazalakaka napaka. No, saj se in jih potem popravijo.

Pa v teh oddajah so vedno poudarjali, da nikoli ni samo ena napaka, ampak serija večih. Včasih je tako, da če se le ena napaka v tej seriji ne bi zgodila, bi se nesrečo dalo preprečiti.

Se spomnim ene oddaje... Bilo je nekje v azijskem prostoru, kjer imajo navado, da se starejše ljudi spoštuje in se ne dvomi v njihove odločitve. Prva napaka, ker je bil pilot starejši, kopilot pa mlajši. Letalo je imelo neko okvaro (pozabila, katero). Druga napaka. Pilot je alarm ignoriral. Tretja napaka. Kopilot je bil tiho, ker si ni upal nič reči. Četrta napaka. Letalo je padlo.

Tista najsmrtonosnejša na Tenerifih (?) je imela tudi več vzrokov. Slaba vidljivost. Zamude in živčnost posadke in potnikov. Gneča na pistah. Slaba komunikacija med stolpom in letali. Neupoštevanje protokolov ob vzletu.

Še tiste zanimive s Havajev se spomnim, ko je odtrgalo celotno streho. Letalo je varno pristalo, edina žrtev je bila steverdesa, ki jo je poskrkalo ven.

V spominu imam še eno, se ne spomnim podrobnosti, so pa tista letala včasih ob neki napaki začela nenazdorovano padati v spirali navpično dol. To naj bi bilo za pilota menda najtežje rešljivo. Tisto letalo je na tla padlo s tako hitrostjo, da so bili najvecji ostanki veliki za A4 format.

Pa še ena nesreča, kjer je bil pa delno kriv kontrolor. Dve letali sta se približevali zaradi njegove napake, k sreči se je pravočasno opazilo. Kontrolor je obema letaloma dal novo višino. Ampak na nesrečo je bilo to ravno kontra, kot je računalbik sporočal pilotoma. Eden izmed pilotov se je odločil ubogati kontrolorja in ne računalnik, zato sta letali trčili. Od takrat veljajo nova pravila, da se v taki situaciji uboga računalnik.
Mačka :: 08.01.2022 ob 9:16
Jaz še zdaj kdaj pogledam te oddaje, sem jih tudi včasih mal več. Sam zapomnim si ne. Zadnjič sem spet malo od korzike prebrala, ker je bila ravno obletnica in sem ujela na preverjenem.
Jaz pa nisem še nikoli letela, me je mal strah, pa zaprt prostor, po drugi strani me pa mika videt in doživet še kaj več. Sva pred leti mislila it v egipt, no zdaj me covid ustavi že pri razmišljanju, sploh pa mojega, ki ga je težko poslušat že v gondoli za na golte, kako bi blo to šele na avionu. K jst bi že nekak, spila primerno število ta kratkih.
Yara :: 08.01.2022 ob 9:58
Do letenja imam nekak podoben odnos kot Mačka. Tudi zaprti prostori me utesnjujejo, čeprav kratke razdalje, kot je gondola na Vogel, preživim brez panike. Gledam v Bohinjsko jezero, pa se počutim "odprto". Pred leti sem letela nad Dolenjsko s športnim avionom in mi je bilo tudi kul. Da bi šla pa z avionom na druge kontinente, me pa že sama misel zvije.
WiCkEd WiTcH :: 08.01.2022 ob 10:41
Tudi jaz še nikoli na avionu, me je bolj strah samega letenja in višine kot zaprtih prostorov. Tisto gondolo na Vogel sem komaj preživela, sem bila edina, ki je gledala v notranjost gondole in ne ven. Kdor pozna tisto razgledno točko na Pumgrtu v Kranju; no, tudi tja ne grem (več). Še na mostovih se mi pojavljajo neke čudne in iracionalne misli. Pa groza me je bilo tudi lansko leto na cesti čez Vršič, ampak sem bila sopotnica. Če si šofer, se lažje osredotočiš na samo cesto in ne na prepade.
Jap, tako da res nimam nobene želje leteti. So mi pa ladje in morje všeč. Bolj je viharno, bolj mi je všeč.:)
vednonesramen :: 08.01.2022 ob 13:02
Do sedaj sem letel več kot 20x, kar nekajkrat so bili leti dolgi po 9 ur s prestopanjem tudi 11 ur, uživam na letalu
Yara :: 08.01.2022 ob 13:13

Jej, jaz se pa na kakšnem manjšem čolnu ne počutim ravno ...prijetno, no Vsak višji val mi deluje kot cunami. Na velikih trajektih mi je bolj udobno.
Yara :: 08.01.2022 ob 13:17
WW, na razgledni točki na Pungertu tudi meni ni prijetno. Predvidevam, da tudi na zvonik Kancijanove cerkve (še) nisi šla.
Dojenček :: 08.01.2022 ob 13:59
Rada letim. Največkrat sem letela pozimi. Enkrat na božični ali pa predbožični večer letalo v Celovcu zaradi razmer ni vzletelo. Bili smo sama mladina in smo konkretno praznovali na letališču. Jaz sem bila edina Slovenka, večina je bila Angležev in Belgijcev, nekaj malega Avstrijcev in Nemcev. Žurka se je nadaljevala še na avionu. Stevardesi sta bili zelo razumevajoči, le pilota sta nekaj godrnjala. Najslabše razmere sem doživela na letu iz Brnika na Dunaj, tudi okoli Novega leta ali Božiča. Na krovu smo bili štirje. Pilot in njegova žena, moj takratni fant, ki je delal ravno licenco, letalce je bilo tinimini, takrat nas je precej rukalo. Povratni let je bil prijeten. Najbolj luštno je bilo na letih, ko je moj tipček imel učne ure, ko smo leteli nad Slovenijo in Hrvaško.
Na trajektih sem se prevažala samo poleti. Najdaljša pot je bila iz Splita na Vis. Zelo dolgočasano, morskih psov, delfinov ali kitov moje oko ni videlo. Jadrati mi ni tako fajn (premalo prostora in premalo privatne sfere tam, kamor gre še cesar sam:)), čeprav imamo dva skiperja v prijateljskem krogu. Še najbolj fajn od vseh zadev, ki plujejo po vodi sta mi jet ski in gliser. Ali pa kajak ali sup, ker ju je izipizi šofirat . Za SUP imam celo izpit . Na križarki (še) nisem bila, me zaenkrat še ne mika.
Na cesti mi je najbolj udobno v osebnem vozilu ali na motorju.
Z vlaki se vozim (pre)redko. Nazadnje, ko sem pred leti nekje v Posočju ali Tolminskih kotlini, nekje sredi nič avtomobilske ključe v avto zaklenila. Z brzivlakom se še nisem peljala, dasiravno imamo v familiji pilota. To moram še realizirati. Pod- in nadzemno železnico uporabljam izjemoma, pravtako tramvaj. Če se le da, opravim vse opravke s kolesom. Do razdalje 2 km peš, do 30 km s kolesom, kar je pa več pač z avtom. Razen, če me čas priganja, takrat se peljem z avtom. In pa, kadar opravljam večje nakupe, kar je izjemoma, ker je za nakupe pristojen moj “mož”.
Razgledna točka na Pungretu je neškodljiva, na zvoniku Kancijanove cerkve moja noga še ni stala.

Videe o nesečah pogledam, če slučajno naletim nanje. Iščem jih ne.
Yara :: 08.01.2022 ob 14:06
Kako fajn transportni raport, dojenček.
FYI - zvonik Kancijanove cerkve je za obiskovalce odprt šele nekaj mesecev, verjetno v tem času nisi bila v svojem rodnem mestu.
Dojenček :: 08.01.2022 ob 14:16
Avtor: Yara
Kako fajn transportni raport, dojenček.

Res je, nazadnje sem bila leta 2020.
WiCkEd WiTcH :: 08.01.2022 ob 22:11
Noup, na zvoniku nisem bila in res nimam nobene želje. Če se prav spomnim, je tudi cena kar konkretna, sploh za družino.
Na vlaku sem bila pa lansko leto 2x, izključno zaradi same vožnje. Enkrat v Celje in enkrat v Ljubljano. Želja mladičev pa še bomo morali ponoviti.:P
Peš pa tudi jaz ogromno prehodim, med drugim tudi vsak dan med tednom 2x po 25 minut hitre hoje. Kolo pa vozim spet samo zaradi mladičev.

Če želite sodelovati na forumu, se prijavite ali registrirajte. Registrirani člani lahko na forumu sodelujejo tudi anonimno.