☕ Poziv vladi proti nižanju otroškega dodatka, štipendij, osebne asistence in porodniških nadomestil!

Deli na Facebook Deli na X
Avatar gosta
delim
12.11.2026 ob 14:51
Vlada v proračunu niža tiste postavke, iz katerih se financirajo pravice otrok, mladih, invalidov, socialno ogroženih in porodniška nadomestila.

Po oceni Fiskalnega sveta 330 milijonov evrov manj za socialne transferje. V predlogu nižajo postavke za:

Otroški dodatek: 51 milijonov evrov oziroma 18,9 odstotka manj

Štipendije: 20 milijonov evrov oziroma 14,2 odstotka manj.

Denarna socialna pomoč: 78 milijonov evrov oziroma 22,3 odstotka manj.

Zagotavljanje enakih možnosti invalidov, postavka, iz katere se financira osebna asistenca: 55 milijonov evrov oziroma 17,8 odstotka manj.

starševska nadomestila iz katerih se financirajo plače med porodniškim, očetovskim in starševskim dopustom: 83 milijonov evrov oziroma 15,2 odstotka manj..

Vlada nikjer ne pojasni, kako bo dosegla napovedano znižanje postavk v predlogu proračuna za naslednje leto.

Kaj to pomeni? Ali bo manj otrok prejemalo otroški dodatek, manj študentov in dijakov prejelo štipendije in manj invalidov prejemalo nujno potrebno asistenco, ali pa bodo transferji občutno nižji.

Istočasno ta proračun daje 345 milijonov oz. 27,2 % več za vojaški proračun, potem ko je vladajoča koalicija vojaški proračun za leto 2026 z rebalansom že povečala za 277 milijonov oz. 25 %.

Zato smo pripravili peticijo, v kateri zahtevamo, da poslanci popravijo ali zavrnejo takšen proračun. Podpišite in delite z vsemi vašimi bližnimi: https://akcije.8marec.si/forms/poziv-poslancem-popravite-proracun/

Skupaj lahko preprečimo rezanje proračuna za pravice otrok, mladih, invalidov, socialno ogroženih in porodniška nadomestila.
0
Avatar gosta
delim
12.11.2026 ob 14:57
Še konkretno, kaj ti rezi pomenijo:

Kaj ti rezi v socialno državo pomenijo za ljudi?

Otroški dodatek: 51 milijonov evrov oziroma 18,9 odstotka manj. Lani ga je prejemalo 317.763 otrok iz revnih družin in družin srednjega razreda. Mati samohranilka z dvema otrokoma in 1.100 evri neto plače bi morala naslednje leto po zakonu prejeti 359 evrov na mesec, ob predpostavki enakomernega reza pa bi dobila 78 evrov mesečno manj oziroma skoraj 940 evrov manj na leto, če pa bi vlada varčevala pri številu upravičencev, bi otroški dodatek lahko izgubilo od 64.000 do 105.000 otrok.

Štipendije: 20 milijonov evrov oziroma 14,2 odstotka manj. Študentka iz Pomurja, ki študira v Ljubljani in katere mati zasluži 1.400 evrov neto, oče pa je brezposeln, bi naslednje leto morala prejeti 354 evrov na mesec in bi ob enakomernem rezu izgubila 61 evrov na mesec, ob strožjih pogojih pa bi štipendijo v celoti izgubilo okoli 11.500 dijakov in študentov.

Denarna socialna pomoč: 78 milijonov evrov oziroma 22,3 odstotka manj. Prejema jo 66.000 ljudi brez zadostnih dohodkov za preživetje - med njimi so tudi revni zaposleni. Ob strožjih pogojih pa bi pomoč izgubilo okoli 14.700 ljudi.

Zagotavljanje enakih možnosti invalidov, postavka, iz katere se financira osebna asistenca: 55 milijonov evrov oziroma 17,8 odstotka manj. Osebna asistenca invalidom omogoča, da vstanejo iz postelje, se oblečejo, jedo, gredo v službo ali šolo in živijo doma namesto v zavodu. Ob enakomernem rezu bi človek, ki potrebuje pomoč 12 ur na dan, vsak dan ostal brez dveh ur pomoči, človek, ki potrebuje stalno prisotnost asistenta, pa bi bil vsak dan več kot štiri ure prepuščen samemu sebi.

Starševska nadomestila: 83 milijonov evrov oziroma 15,2 odstotka manj. Rezi v izplačevanje nadomestila plače med porodniškim, očetovskim in starševskim dopustom. Mati, ki je pred porodom zaslužila 2.000 evrov bruto, bi ob enakomernem rezu naslednje leto dobila 303 evre na mesec manj, v skoraj devetih mesecih porodniškega in starševskega dopusta pa skupaj okoli 2.600 evrov manj, in to ravno takrat, ko družina z novorojenčkom potrebuje največ.

Vse to je brez sprejetja interventnega zakona. Če ga sprejmejo, bo še za 1,2 milijarde večji minus v proračunu.
-2
Odgovor lahko oddate kot gost. Vgrajena je časovna omejitev 15 sekund za oddajo novega sporočila.
Opozorilo: po 297. členu Kazenskega zakonika je vsak posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Cvek123.com © 2014-2026